FANDOM

Az ICMP a hálózati rétegben futó néhány hasznos üzenetküldő parancs összessége.

Ha egy ICMP üzenetet nem lehet továbbítani, akkor az üzenet elvész, másolat nem keletkezik. Ennek célja, hogy elkerüljék hogy az ICMP üzenetek a hálózatot elárasszák. Leírását az RFC 792 tartalmazza.

ICMP üzenet típusaiSzerkesztés

  • ICMP destination-unreachable üzenet - A cél nem elérhető.

A router küldi vissza az üzenetet abban az esetben, ha nem tudja küldeni a csomagot, hogy a végső cél felé. A router akkor eldobja az eredeti csomagot. Két oka lehet léteznek, hogy miért elérhetetlen a célállomás.

  1. . A gép nem létező címre küldi a csomagot.
  2. . A router táblájában nincs nincs bejegyzés a célállomás elérésére.

ICMP üzenet altípusaiSzerkesztés

Az üzenetnek négy altípusa létezik:

  1. . Network unreachable - Hálózat nem elérhető. Nem létező hálózatra mutat a címzés, vagy a routernek nincs bejegyzett útvonala a célhálózat felé.
  2. . Host unreachable - címzési hiba, általában hibás hálózati maszk miatt.
  3. . Protocol unreachable - A cél nem támogatja a hivatkozott protokollt.
  4. . Port unreachable - A TCP port nem elérhető
  • ICMP echo-request üzenet - Válasz kérés. Ez a hagyományos

Ping parancs által generált üzenet. Célja, lekérdezni egycsomópontot, hogy elérhető-e a hálózaton keresztül. Erre jövő válasz a ICMP echo-reply (ICMP válasz) üzenet, amely jelzi, hogy az adott csomópontot sikeresen elérték.

  • ICMP Redirect üzenet - A router küldi a gép felé, hogy hatékonyabb útvonal használatra (route) ösztönözze. A router az eredeti csomagot így is továbítja a címzett felé. Az üzenet feldolgozása opcionális. Amennyiben az a gép amelyik vette az ICMP Redirect üzenetet, és nem ismer hatékonyabb útvonalat, akkor az üzenetet figyelmen kívül hagyja.
  • ICMP Time-exceeded üzenet - A router küldi, amennyiben a vett csomag TTL (Time-to-Live )mezejének értéke nulla, azaz a csomag élettartama lejárt. A router az eredeti csomagot eldobja. Ez megvédi a hálózatot a csomagok elárasztása ellen.